OPA Reklama

„Meta” – svarbiausius socialinius tinklus apjungianti platforma

Rankoje laikomi skaitmeniniai simboliai, tokie kaip patiktukai, komentarai ir dalinimosi ikonos

Tikriausiai jau visi žino, kad socialinis tinklas „Facebook” pakeitė savo pavadinimą ir tapo Meta. Tai – svarbus įvykis visame interneto ir socialinių tinklų pasaulyje. Todėl šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra „Meta”

Kas yra „Meta”?

„Meta Inc.„ yra įmonė, kuri valdo vieną iš didžiausių socialinių tinklų pasaulyje – „Facebook“. Įkūrėją, Marką Zuckerbergą, ir kelių kitų Harvardo koledžo bendražygių pastangomis, įmonė buvo įkurta 2004 metais ir pirmaisiais metais vadinosi „FaceMash“. Vėliau ji keitė pavadinimus, tapo „TheFacebook“, o galiausiai tiesiog „Facebook“. 2021 m. spalio mėnesį įmonė dar kartą pakeitė savo pavadinimą į „Meta“, atspindintį jos ambicingą viziją plėtoti metaversą.

Markas Zuckerbergas ir jo komanda sukūrė paslaugą ir siūlė ją savo Harvardo koledžo draugams. Per trumpą laiką paslauga išplito į kitus universitetus ir tada į plačiąją visuomenę. Nuo to laiko „Meta“ tapo tarptautiniu gigantu, turinčiu 296 milijardus vartotojų ir 323,35 mlrd. USD pajamų, iš kurių didžioji dalis buvo gaunama iš reklamos, kaip parodė 2020 m. finansiniai rezultatai.

meta

Platformos, kurios priklauso „Meta” tinklui

„Instagram“, „WhatsApp“, „Oculus VR“, „Onavo“ ir „Beluga“ yra tik keli iš įmonių, kurias „Meta“ (ankstesnėje verslo ciklo fazėje žinoma kaip „Facebook“) įsigijo siekdama išplėsti savo verslą ir paslaugas. Kiekviena iš šių įsigijimų atskleidžia „Meta“ strategiją užimti stipresnę poziciją socialinės medijos ir technologijų rinkoje. Šie įsigijimai ne tik padėjo „Metai“ plėtoti savo paslaugų spektrą, bet ir paspartino naujų inovacijų kūrimą.

Instagram

Verslo tipas: Nuotraukų ir vaizdo įrašų bendrinimo programa

Įsigijimo kaina: 1,0 mlrd

Įsigijimo data: 2012 m. balandžio 9 d.

„Meta“ įsigijo „Instagram“ dėl jo didelio populiarumo tarp jaunimo ir gebėjimo generuoti reklamos pajamas. „Instagram“ išlieka nepriklausoma platforma, tačiau įmonė bendradarbiauja su „Meta“, kuri prisideda prie jos plėtros ir augimo.

WhatsApp

Verslo tipas: Mobiliojo ryšio paslauga

Įsigijimo kaina: 19,0 mlrd

Įsigijimo data: 2014 m. vasario 19 d.

Įsigijus „WhatsApp“, „Meta“ gavo galingą pranešimų platformą, kuri konkuruoja su tradicinėmis tekstinių pranešimų paslaugomis. Tai padidino bendrovės paslaugų spektrą ir patraukė naujus vartotojus.

Oculus VR

Verslo tipas: Virtualios realybės technologijų įmonė

Įsigijimo kaina: 2,0 mlrd

Įsigijimo data: 2014 m. kovo 25 d.

„Oculus VR“ įsigijimas leido „Metai“ įžengti į virtualios realybės (VR) rinką. Tai parodo įmonės siekį būti lydere ne tik socialinėje medijoje, bet ir naujoviškose technologijose.

Onavo

Verslo tipas: Mobiliojo interneto analizė

Įsigijimo kaina: 100–200 mln. USD 

Įsigijimo data: 2013 m. spalio mėn.

„Onavo“ įsigijimas padėjo „Metai“ gauti informaciją apie mobiliojo interneto naudojimą, prisidedant prie sprendimų dėl kitų įmonių ir programų įsigijimo. Tačiau „Onavo“ taip pat sukėlė kontroversijų dėl šnipinėjimo.

Beluga

Verslo tipas: Pranešimų siuntimo paslauga

Įsigijimo kaina: Neskelbiama

Įsigijimo data: 2011 m. kovo 2 d.

„Beluga“ įsigijimas prisidėjo prie „Meta“ „Messenger“ platformos sukūrimo. Tai buvo dar vienas žingsnis į priekį plėtojant bendrovės pranešimų siuntimo galimybes.

Ko galime tikėtis ateityje?

Nuo savo pradžios „Meta“ išplėtė savo socialinio tinklo funkcijas ir paslaugas. Jos produktų arsenalas apima ne tik socialinių tinklų funkcijas, bet ir žinučių siuntimo paslaugas, nuotraukų bei vaizdo įrašų bendrinimą ir įvairias kitas programas bei paslaugas. Įsigijimai tapo svarbiu augimo veiksniu ir pajamų šaltiniu. Įmonės strategija buvo nusipirkti potencialius konkurentus dar prieš juos taptų per galingi. Nors tai kartais reiškė itin aukštą kainą už įsigijimus, ši strategija padėjo „Meta“ išlaikyti pirmaujančią poziciją sparčiai besivystančiame technologijų pasaulyje.

Visapusiškas „Metos” augimas ir inovacijos rodo, kad ši įmonė išlieka viena iš lyderių socialinėje medijoje ir yra labai suinteresuota kurti ateities interneto erdvę, kurios pagrindas yra metaversas. Visuomenė gali stebėti, kaip „Meta“ toliau transformuos ir kuriuos naujus sprendimus ji pristatys siekdama keisti ir tobulinti žmonių internetinį sąveikumą.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *